Otylka napsal:Tak vám pěkně děkuju!
Já se sem jdu odreagovat a udělalo se mi zle jak zamlada ve škole, při hodině mého úhlavního nepřítele - matematiky.
Jak jsem mohla udělat ekonomku to nevím, když se tam z ní sice nematuruje, zato je rozeseta pod různýmí názvy do jiných předmětů.
Aby taky ne, jenže to byla jiná matika, než ty děsy na ZŠ.
,Jelikož čeština mi byla dána nějak do vínku a bez učení, čili v i - y se nespletu, ale už vám nevysvětlím proč tomu tak je.
Nemyslím vyjmenovaná slova... proč bych se ale učila složité poučky a vždy jsem koukala s údivem, jak se někdo rozhoduje které i-y a opakuje si pravidla, aby došel ke zdárnému výsledku. Ještě v dospělosti.
Proč já bych se to učila, když jsem za celou školní docházku neudělala v diktátech jedinou chybu a hned věděla, co tam patří.
Přišlo se mi na to , když jeden kantor se mne zeptal, proč tam do té věty patří měkké i a ne tvrdé... a bylo!
Sice to můj prospěch neovlivnilo, ale nutili mne se to doučit.
Dodnes se tak nestalo...
Se zájmem jsem si vaše úvahy přečetla, vy byste měli dělat ministry či někoho, kdo tyto věci tvoří a učí, protože máte logické myšlení a ne v hlavě robota.
Příklad, jež tu byl uveden, jsem přečetla do poloviny a udělalo se mi fakt zle a to je to taková hovadina!
Holt jsem si myslela, že mám shůry dáno i tady, ale ouha, když jsem něčeho chtěla dosáhnout, musela jsem šprtat.
Občas se to povedlo.
Mým největším triumfem v životě těžce zkoušené studentky matematikou, byl "nevypočitatelný příklad" v písemce.
Jsem ho ignorovala.
Šla jsem na ústní zkoušku a milá profesorka mi ho zadala !!! a posadilaopodál, aby zkoušela olegyni přede mnou.
To byla zrada (mohla jsem to ale čekat), vzdala jsem to.
Pak mi to přišlo blbé a dlouhé, tak jsem začala se v tom nimrat, ať si úča počte.
Na zkoušce jsem to dílo předložila a odevzdaně čekala na vyhazov.
Úča vyvalila oči, koukala na mne, na papír, já nevěděla co se děje.
Příklad byl vypočítán správně!
Na tom není nic tak zvláštního, až na to, že jsem ho počítala já.
Jenže - nějakým záhadným postupem jsem se propracovala k správnému výsledku, přivedla učitelku k šoku, protože to nepochopila.
Výsledek správný, postup jaký snad ani neexistuje, je to moje autorství a dostala jsem snad poprvé 1, ač váhala zda "můj' postup uznat.
Příklad si schovala a co vím - někde to diskutovala.
To mám z toho, že jsem se matiku odmítala učit, pár věcí ze ZŠ jsem se učila sama teprve na SEŠ.
A paradoxně jsem celý život pracovala s čísly. účetní a podobné laskominky, jenže v praxi mne to bavilo, mělo to smysl, logiku a v podvojném úču chybu nejde udělat jako v normálním.
A rovnice a geometrii a podobně si nechce, spočítám jen ty snadné - pro blby.
Jdu to rozchodit ven, vy jste mi daly.
18/12/2021, 20:57 pro haslerka
» Diskuze
9/12/2021, 21:03 pro Dragana
» Diskuze
11/7/2020, 10:19 pro Otylka
» Diskuze
25/11/2019, 00:39 pro haslerka
» Diskuze
15/6/2019, 10:14 pro Hypatia
» Diskuze
27/3/2019, 22:58 pro Hypatia
» Diskuze
6/1/2019, 11:05 pro Hypatia
» Diskuze
10/7/2018, 23:25 pro haslerka
» Diskuze
1/5/2018, 22:13 pro Hypatia