Dragana napsal:To byl překlep?haslerka napsal: Potvoro...
Neumíš dělat, že mé překlepy nevidíš?
Vsadím se, že ostatní budou taktně mlčet a chápavě kývat hlavou.
Já myslela, že je to nová vraždící metoda.
Přihlášení
Poslední téma
Statistiky
Uživatelé zaslali celkem 41228 příspěvků v 61 tématu
Je zde 37 registrovaných uživatelů
Nejnovějším registrovaným uživatelem je standa82
+10
fitforfun
Otylka
Krteček
Irča
fandys
Laura
Cherry
magdala
haslerka
Dragana
14 posters
Diskuze
haslerka- Posts : 10811
Join date : 08. 06. 16
- Post n°176
Re: Diskuze
haslerka- Posts : 10811
Join date : 08. 06. 16
- Post n°177
Re: Diskuze
Jo, a ode mě se chodí učit Cosa Nostra, že jo...Dragana napsal:To byl překlep?haslerka napsal: Potvoro...
Neumíš dělat, že mé překlepy nevidíš?
Vsadím se, že ostatní budou taktně mlčet a chápavě kývat hlavou.
Já myslela, že je to nová vraždící metoda.
haslerka- Posts : 10811
Join date : 08. 06. 16
- Post n°178
Re: Diskuze
Sem sice Metuzalém, ale asi sklerotickej.Dragana napsal:Nejspíš to bude z dob, kdy se máslo kupovalo na váhu.haslerka napsal: Já totiž nikdy neviděla 1 kg másla v celku, tak by mě nenapadlo, že čtvrtka je čtvrt kila a osminka půlka tý "čtvrtky"...
A tos měla pamatovat.
Nepamatuju.
Nebo to bude tím, že babička máslo ještě stloukala a rozhodně jí nenapadlo to balit po kilech.
Co vypadlo z máselnice, dala do misky a bylo to.
Dragana- Posts : 3303
Join date : 13. 08. 16
- Post n°179
Re: Diskuze
To byl překlep?haslerka napsal: Potvoro...
Neumíš dělat, že mé překlepy nevidíš?
Vsadím se, že ostatní budou taktně mlčet a chápavě kývat hlavou.
Já myslela, že je to nová vraždící metoda.
haslerka- Posts : 10811
Join date : 08. 06. 16
- Post n°180
Re: Diskuze
Navíc jsem se učila vařit podle závodní kuchařky, kde bylo všechno počítaný na gramy.Cherry napsal:Fakt ? To by mě nenapadlo...haslerka napsal:taky by mě slušně zmátla.Cherry napsal:Otylka napsal:SUPER!Hypatia napsal:Tak kdo se chce pobavit, nech si počte krátkou,ale výživnou diskuzi. Na konci to zabila sama autorka receptu (v receptu dál nechala jednotku ks).
https://recepty.vareni.cz/margot-buchta/komentare/
Z diskuze:
Fajn recept. ale u těsta je použito jako označení množství 1/8 ks což nedává smysl - jedná se o 125g - tj 1/8 kg? nebo o 30g - tj 1/8 ks (jedno máslo má většinou 250g)
Z toho receptu bych byla magor taky!
Taky dobrý, čtu to znovu...
1/8 másla je odjakživa polovina, moc nepecu a vím to i tak. Jasný, jako facka �
Ono je to spíš zaběhnutá zvyklost.
Kdo často peče, ten ví.
Máslo se prodáva ve čtvrtkách ( 250 g uvedeno na obalu).
Když se napíše v receptu 1/8 másla, myslí se tím polovina té čtvrtky, tedy 125 g.
Bylo by ale lepší uvést přímo do receptu 125 g a zamezilo by se jinému výkladu ( proč tam dávala kusy a kg, proboha ?)
Beru 250 g máslo jako celek, tudíž bych taky dělila na 8 kousků.
Dragana- Posts : 3303
Join date : 13. 08. 16
- Post n°181
Re: Diskuze
Nejspíš to bude z dob, kdy se máslo kupovalo na váhu.haslerka napsal: Já totiž nikdy neviděla 1 kg másla v celku, tak by mě nenapadlo, že čtvrtka je čtvrt kila a osminka půlka tý "čtvrtky"...
A tos měla pamatovat.
haslerka- Posts : 10811
Join date : 08. 06. 16
- Post n°182
Re: Diskuze
Já totiž nikdy neviděla 1 kg másla v celku, tak by mě nenapadlo, že čtvrtka je čtvrt kila a osminka půlka tý "čtvrtky"...Cherry napsal:Fakt ? To by mě nenapadlo...haslerka napsal:taky by mě slušně zmátla.Cherry napsal:Otylka napsal:SUPER!Hypatia napsal:Tak kdo se chce pobavit, nech si počte krátkou,ale výživnou diskuzi. Na konci to zabila sama autorka receptu (v receptu dál nechala jednotku ks).
https://recepty.vareni.cz/margot-buchta/komentare/
Z diskuze:
Fajn recept. ale u těsta je použito jako označení množství 1/8 ks což nedává smysl - jedná se o 125g - tj 1/8 kg? nebo o 30g - tj 1/8 ks (jedno máslo má většinou 250g)
Z toho receptu bych byla magor taky!
Taky dobrý, čtu to znovu...
1/8 másla je odjakživa polovina, moc nepecu a vím to i tak. Jasný, jako facka �
Ono je to spíš zaběhnutá zvyklost.
Kdo často peče, ten ví.
Máslo se prodáva ve čtvrtkách ( 250 g uvedeno na obalu).
Když se napíše v receptu 1/8 másla, myslí se tím polovina té čtvrtky, tedy 125 g.
Bylo by ale lepší uvést přímo do receptu 125 g a zamezilo by se jinému výkladu ( proč tam dávala kusy a kg, proboha ?)
Beru 250 g máslo jako celek, tudíž bych taky dělila na 8 kousků.
haslerka- Posts : 10811
Join date : 08. 06. 16
- Post n°183
Re: Diskuze
Buď ráda, že máš svoji hlavu ještě na krku.haslerka napsal:Si můžu popravovat koho chci a jak chci.Dragana napsal:Nechtěla bych být popravena hlavou.haslerka napsal:Ráno jsem četla, že snoubenka novináře Kuciaka byla popravená hlavou do temene hlavy zezadu nebo shora, a ted zas , že to bylo spodem do brady a střela vyšla horem....
Neměli by vyšetřovatelé uvolnit nějaké věrohodné zprávy?
https://www.novinky.cz/diskuse?id=519721&articleId=/zahranicni/evropa/466800-kuciaka-zabily-dve-kulky-vpalene-primo-do-srdce.html§ionId=742
Zvlášť, když nevím čí by byla.
haslerka- Posts : 10811
Join date : 08. 06. 16
- Post n°184
Re: Diskuze
Si můžu popravovat koho chci a jak chci.Dragana napsal:Nechtěla bych být popravena hlavou.haslerka napsal:Ráno jsem četla, že snoubenka novináře Kuciaka byla popravená hlavou do temene hlavy zezadu nebo shora, a ted zas , že to bylo spodem do brady a střela vyšla horem....
Neměli by vyšetřovatelé uvolnit nějaké věrohodné zprávy?
https://www.novinky.cz/diskuse?id=519721&articleId=/zahranicni/evropa/466800-kuciaka-zabily-dve-kulky-vpalene-primo-do-srdce.html§ionId=742
Zvlášť, když nevím čí by byla.
Cherry- Posts : 2845
Join date : 31. 08. 16
Location : ČR-Morava
- Post n°185
Re: Diskuze
Fakt ? To by mě nenapadlo...haslerka napsal:taky by mě slušně zmátla.Cherry napsal:Otylka napsal:SUPER!Hypatia napsal:Tak kdo se chce pobavit, nech si počte krátkou,ale výživnou diskuzi. Na konci to zabila sama autorka receptu (v receptu dál nechala jednotku ks).
https://recepty.vareni.cz/margot-buchta/komentare/
Z diskuze:
Fajn recept. ale u těsta je použito jako označení množství 1/8 ks což nedává smysl - jedná se o 125g - tj 1/8 kg? nebo o 30g - tj 1/8 ks (jedno máslo má většinou 250g)
Z toho receptu bych byla magor taky!
Taky dobrý, čtu to znovu...
1/8 másla je odjakživa polovina, moc nepecu a vím to i tak. Jasný, jako facka �
Ono je to spíš zaběhnutá zvyklost.
Kdo často peče, ten ví.
Máslo se prodáva ve čtvrtkách ( 250 g uvedeno na obalu).
Když se napíše v receptu 1/8 másla, myslí se tím polovina té čtvrtky, tedy 125 g.
Bylo by ale lepší uvést přímo do receptu 125 g a zamezilo by se jinému výkladu ( proč tam dávala kusy a kg, proboha ?)
Beru 250 g máslo jako celek, tudíž bych taky dělila na 8 kousků.
haslerka- Posts : 10811
Join date : 08. 06. 16
- Post n°186
Re: Diskuze
Potvoro...Dragana napsal:Nechtěla bych být popravena hlavou.haslerka napsal:Ráno jsem četla, že snoubenka novináře Kuciaka byla popravená hlavou do temene hlavy zezadu nebo shora, a ted zas , že to bylo spodem do brady a střela vyšla horem....
Neměli by vyšetřovatelé uvolnit nějaké věrohodné zprávy?
https://www.novinky.cz/diskuse?id=519721&articleId=/zahranicni/evropa/466800-kuciaka-zabily-dve-kulky-vpalene-primo-do-srdce.html§ionId=742
Zvlášť, když nevím čí by byla.
Neumíš dělat, že mé překlepy nevidíš?
Vsadím se, že ostatní budou taktně mlčet a chápavě kývat hlavou.
Dragana- Posts : 3303
Join date : 13. 08. 16
- Post n°187
Re: Diskuze
Nechtěla bych být popravena hlavou.haslerka napsal:Ráno jsem četla, že snoubenka novináře Kuciaka byla popravená hlavou do temene hlavy zezadu nebo shora, a ted zas , že to bylo spodem do brady a střela vyšla horem....
Neměli by vyšetřovatelé uvolnit nějaké věrohodné zprávy?
https://www.novinky.cz/diskuse?id=519721&articleId=/zahranicni/evropa/466800-kuciaka-zabily-dve-kulky-vpalene-primo-do-srdce.html§ionId=742
Zvlášť, když nevím čí by byla.
haslerka- Posts : 10811
Join date : 08. 06. 16
- Post n°188
Re: Diskuze
Ráno jsem četla, že snoubenka novináře Kuciaka byla popravená hlavou do temene hlavy zezadu nebo shora, a ted zas , že to bylo spodem do brady a střela vyšla horem....
Neměli by vyšetřovatelé uvolnit nějaké věrohodné zprávy?
https://www.novinky.cz/diskuse?id=519721&articleId=/zahranicni/evropa/466800-kuciaka-zabily-dve-kulky-vpalene-primo-do-srdce.html§ionId=742
Neměli by vyšetřovatelé uvolnit nějaké věrohodné zprávy?
https://www.novinky.cz/diskuse?id=519721&articleId=/zahranicni/evropa/466800-kuciaka-zabily-dve-kulky-vpalene-primo-do-srdce.html§ionId=742
haslerka- Posts : 10811
Join date : 08. 06. 16
- Post n°189
Re: Diskuze
taky by mě slušně zmátla.Cherry napsal:Otylka napsal:SUPER!Hypatia napsal:Tak kdo se chce pobavit, nech si počte krátkou,ale výživnou diskuzi. Na konci to zabila sama autorka receptu (v receptu dál nechala jednotku ks).
https://recepty.vareni.cz/margot-buchta/komentare/
Z diskuze:
Fajn recept. ale u těsta je použito jako označení množství 1/8 ks což nedává smysl - jedná se o 125g - tj 1/8 kg? nebo o 30g - tj 1/8 ks (jedno máslo má většinou 250g)
Z toho receptu bych byla magor taky!
Taky dobrý, čtu to znovu...
1/8 másla je odjakživa polovina, moc nepecu a vím to i tak. Jasný, jako facka �
Ono je to spíš zaběhnutá zvyklost.
Kdo často peče, ten ví.
Máslo se prodáva ve čtvrtkách ( 250 g uvedeno na obalu).
Když se napíše v receptu 1/8 másla, myslí se tím polovina té čtvrtky, tedy 125 g.
Bylo by ale lepší uvést přímo do receptu 125 g a zamezilo by se jinému výkladu ( proč tam dávala kusy a kg, proboha ?)
Beru 250 g máslo jako celek, tudíž bych taky dělila na 8 kousků.
Cherry- Posts : 2845
Join date : 31. 08. 16
Location : ČR-Morava
- Post n°190
Re: Diskuze
Otylka napsal:SUPER!Hypatia napsal:Tak kdo se chce pobavit, nech si počte krátkou,ale výživnou diskuzi. Na konci to zabila sama autorka receptu (v receptu dál nechala jednotku ks).
https://recepty.vareni.cz/margot-buchta/komentare/
Z diskuze:
Fajn recept. ale u těsta je použito jako označení množství 1/8 ks což nedává smysl - jedná se o 125g - tj 1/8 kg? nebo o 30g - tj 1/8 ks (jedno máslo má většinou 250g)
Z toho receptu bych byla magor taky!
Taky dobrý, čtu to znovu...
1/8 másla je odjakživa polovina, moc nepecu a vím to i tak. Jasný, jako facka �
Ono je to spíš zaběhnutá zvyklost.
Kdo často peče, ten ví.
Máslo se prodáva ve čtvrtkách ( 250 g uvedeno na obalu).
Když se napíše v receptu 1/8 másla, myslí se tím polovina té čtvrtky, tedy 125 g.
Bylo by ale lepší uvést přímo do receptu 125 g a zamezilo by se jinému výkladu ( proč tam dávala kusy a kg, proboha ?)
Otylka- Posts : 3763
Join date : 12. 08. 16
- Post n°191
Re: Diskuze
SUPER!Hypatia napsal:Tak kdo se chce pobavit, nech si počte krátkou,ale výživnou diskuzi. Na konci to zabila sama autorka receptu (v receptu dál nechala jednotku ks).
https://recepty.vareni.cz/margot-buchta/komentare/
Z diskuze:
Fajn recept. ale u těsta je použito jako označení množství 1/8 ks což nedává smysl - jedná se o 125g - tj 1/8 kg? nebo o 30g - tj 1/8 ks (jedno máslo má většinou 250g)
Z toho receptu bych byla magor taky!
Taky dobrý, čtu to znovu...
1/8 másla je odjakživa polovina, moc nepecu a vím to i tak. Jasný, jako facka �
Hypatia- Posts : 4852
Join date : 09. 06. 16
- Post n°192
Re: Diskuze
Tak kdo se chce pobavit, nech si počte krátkou,ale výživnou diskuzi. Na konci to zabila sama autorka receptu (v receptu dál nechala jednotku ks).
https://recepty.vareni.cz/margot-buchta/komentare/
https://recepty.vareni.cz/margot-buchta/komentare/
Hypatia- Posts : 4852
Join date : 09. 06. 16
- Post n°193
Re: Diskuze
Cherry napsal:
Asi tak.
Hledají se furt nějaké metódy a podstata uniká.
Podle mne je matematika o logickém, abstraktním myšlení.
Známý učil kdysi na tehdy tzv.zvláštní škole.
Vyprávěl: " když jim zadáš jedno a jedno jablko, to ví že jsou dvě jablka.
Když jim ale řekneš jedna a jedna, jsou v koncích.
Přesně je to o logice a abstraktním myšlení. Jenže to abstraktní myšlení se taky musí trénovat. Staří Slovieni měli právě i obrazové písmo. Ale osvobodili nás Cyril s Metodějem. A ti tomu přecik rozuměli lépe.
Já jsem nadávala, že za nás se matika jen počítala a biflovala a odvozovala, že tam nebylo žádné propojení s životem. Aspoň takové jsme měla já učitele. Nedávno jsem viděla nějaký pořad, kde učitel vše hned převáděl na něco ze života. Vše jsem chápala okamžitě. I pro mě složitou geometrii.
Teď je to zase druhý extrém. Děti mají diskutovat, proč si myslej, že je 3*2=6 a jestli to třeba není nějak jinak. To bylo to první, co mě u Hejného nadzdvihlo. Do té doby jsem myslela, že matika je dána, nezpochybnitelná. Jak bylo v článku, buď se to rovná nebo ne. Nic jiného nejde. Ale já nikdy na vízo jedničku z matiky neměla, tak tomu přeci nemůžu rozumět.
Hypatia- Posts : 4852
Join date : 09. 06. 16
- Post n°194
Re: Diskuze
Cherry napsal:Příklad s balonem se dá vypočítat matematicky jako trojúhelník se dvěma známými stranami po 35 (20+15 obě strany) a 60% úhlem, nebo i geometricky nakreslit trojúhelník 35x35 mm svírající úhel 60. Hledaná délka je spojnice- třetí strana toho trojúhelníku...Hypatia napsal:Na vejšku může opravdu každý blbec, nebo se tam tím blbcem stane.
http://www.zvedavec.org/komentare/2018/03/7530-pate-pravidlo-aritmetiky.htm
Nevím, jak dlouho tato vzdělávací ‚apokalypsa‘ probíhá, možná deset let, možná o něco méně, ale že do škol již přišli pedagogové ‚nové generace‘ – absolventi takovýchto univerzit – to je jisté, vidím to na svých studentech. Co se týče mých kolegů – současných univerzitních profesorů … Ne, s jejich aritmetikou je to u nich vše v pořádku a vůbec, v jistém smyslu to jsou všechno poměrně gramotní lidé – stárnoucí vymírající generace. Ale na druhé straně, pokud je ve vzdělávání takový všeobecný bordel, volky-nevolky, ale blbnou všichni – nejen studenti, ale i učitelé, zdá se, že je nějaký nevyhnutelný přírodní zákon. Rozvrat rozvrací …
V tomto školním roce byl v písemce jeden z příkladů takovýto (myslím, že ruští sedmáci, nebo osmáci by ho zvládli):
‚Balón letí jedním směrem rychlostí 20 km/h po dobu 1 hodiny a 45 minut. Poté se směr pohybu změní o stanovený úhel (60°) a balón poletí se stejnou rychlostí ještě další hodinu a 45 minut. Stanovte vzdálenost místa startu k místu přistání.‘
Před písemkou po dobu dvou týdnů mezi vysokoškolskými učiteli proběhla bouřlivá diskuze, jestli to není pro naše studenty příliš obtížné. Nakonec jsme se rozhodli risknout a dali to do písemky, ale s podmínkou, že ti, kteří to vyřeší, dostanou body navrch. Potom na pomoc vyučujícím, kteří budou prověřovat tyto písemky, autor příkladu poskytl jeho řešení. Řešení zabíralo půl stránky a bylo chybné. Když jsem si toho všiml a začal protestovat, kolegové mě okamžitě uklidnili velmi jednoduchým argumentem: ‚Proč jsi nervózní, stejně tento příklad nikdo nevyřeší…‘ A měli pravdu. Z půl druha stovky studentů, kteří psali písemku, ho zvládli pouze dva studenti (a to byli Číňané). Z mých padesáti žáků se asi polovina ani nepokoušela jej vyřešit, a ti, kteří se pokusili, došli k výsledkům mezi 104 metry a 108 500 kilometry. Když jsem vracel písemku studentce, která spočítala 108 500 kilometrů, snažil jsem se odvolat k jejímu zdravému rozumu: vždyť to by znamenalo dva a půl krát obletět zeměkouli! Ale ona mi důstojně odpověděla: ‚Ano, já už vím, že je to špatné řešení.‘ Tak si to stojí …
Nebo například, když měl řešit rovnici 5x + 3 = 0, jeden z mých studentů počmáral celou stránku úvahami o struktuře a četnosti množin řešení rovnic tohoto typu, ale samotnou rovnici vyřešit nedokázal."
Ani nevím, který odstavec zkopírovat dřív, protože to fakt stojí za to. Hlavně jak dojdete sem po té, co jste si přečetli, jak náročným sítem musí vysokškol. studen projít, aby se tam udržel.
A teď asi kopnu do vosího hnízda a učitelka Laura mi dá domácí trest za drzost, ale osobně si myslím, že tohle sem přitáhl tak strašně opěvovaný Hejný, který prosazuje, aby děti v hodině diskutovali, jak by to mohlo být a proč si to myslej....
S Hejným jsem jednou četla šílený rozhovor, přišel mi jako zapšklý dědek. Hlava mi to nebrala. Snažla jsem se to dohledat, ale našla jsem na něho první kritiku. Konečně :-)
http://www.ceskaskola.cz/2017/03/lubos-motl-hejneho-metoda-je.html
Ten trojúhelník mě taky napadl, ale zrovna v tomto jsem moc dobrá nebyla. Maximálně tak v čítání a odčítání úhlů.
Hypatia- Posts : 4852
Join date : 09. 06. 16
- Post n°195
Re: Diskuze
Cherry napsal:No to jo. Už od pohledu je to jasné že:Dragana napsal:Nepřekvapuje mě to.Hypatia napsal:
Ještě jsem příspěvek doplňovala a Ty už jsi stihla odpovědět :-) Dej si něco lehčího. Třeba zkus pochopit, z jakého důvodu francouzský vysokoškolský student tvrdí, že 3/6 jsou vlastně 1/3. Já zlomky moc neumím, ale tohle bolí i mě.
Vše jde dle plánu.
Zlomky se učily snad už ve třetí třídě, ne?
Moc by mě zajímalo, kolik by si vzal z jablka, kdyby mu řekli, že jeho jsou 2/4.
Teď mě napadlo, jak by čumákoval, kdyby měl jít koupit osminku másla.
1/2, 2/4, 3/6, 4/8, 5/10, 6/12, 7/14, 8/16, 9/18, 10/20 atd. po dělení
je vždycky půlka , ne ?
A ta rovnice : 5x +3= 0 ? 5x= -3 takže -3 děleno pěti = X= - 3/5
Zkouška správnosti dosazením do původní rovnice :
5 (-3/5) + 3=0 -15/5 +3=0 (- patnáct pětin= -3) -3 +3 = 0
Jak snadné, milý Wuotsne, ne ?
Neblázni!! To po vysokoškolákovi nemůžeš chtít!
Hypatia- Posts : 4852
Join date : 09. 06. 16
- Post n°196
Re: Diskuze
Dragana napsal:Ten harant na to byl pyšnej.haslerka napsal: My měli zlomky snad až ve čtvrté nebo páté třídě.
Až po násobilce a dělení.
Bez kalkulaček budou tyhle děti ztracené.
A vůbec, kdyby vypadla elektřina a kdyby si měli sami něco vyrobit a vypěstovat.
Dyk nebudou vědět, jak roste brambora nebo mrkev..
A lopaty se štítěj, jak nám řekl ten student při stávce.
Nechala bych ho složit 50 metráků uhlí a ne tak, že sklepní okýnko je do ulice, ale do dvora, jako to měli my a museli jsme uhlí házet do kýblů a s těmi hezky mazat 8 schodů, pak dlouhá chodba, načež slézt ze dvaceti prudkých schodů a pak lézt hezky sklepními chodbami do našeho sklepa.
Zhroutil by se spratek jen při té myšlence.
Vona se zelenina pěstuje?
Ta se přece kupuje, roste v obchodech.
To jsem taky slyšela od chytrého studenta.
Kráva, koza, slepice.....to jsou exotická zvířata ze ZOO.
Jak dělá kráva......nevím.
Jak dělá slepice?....nevím
I to jsem slyšela, dokonce v TV v pořadu Kurňa co to je, ta hérečka nevěděla, jak dělá kráva.
Fakt.
Už snad ani víc vědět nechci.
Hypatia- Posts : 4852
Join date : 09. 06. 16
- Post n°197
Re: Diskuze
haslerka napsal:My měli zlomky snad až ve čtvrté nebo páté třídě.Dragana napsal:Nepřekvapuje mě to.Hypatia napsal:
Ještě jsem příspěvek doplňovala a Ty už jsi stihla odpovědět :-) Dej si něco lehčího. Třeba zkus pochopit, z jakého důvodu francouzský vysokoškolský student tvrdí, že 3/6 jsou vlastně 1/3. Já zlomky moc neumím, ale tohle bolí i mě.
Vše jde dle plánu.
Zlomky se učily snad už ve třetí třídě, ne?
Moc by mě zajímalo, kolik by si vzal z jablka, kdyby mu řekli, že jeho jsou 2/4.
Teď mě napadlo, jak by čumákoval, kdyby měl jít koupit osminku másla.
Až po násobilce a dělení.
Bez kalkulaček budou tyhle děti ztracené.
A vůbec, kdyby vypadla elektřina a kdyby si měli sami něco vyrobit a vypěstovat.
Dyk nebudou vědět, jak roste brambora nebo mrkev..
A lopaty se štítěj, jak nám řekl ten student při stávce.
To už nevědí. To přeci roste v supermarketu. A obávám se, že kdyby naše děti nezašli k babi na zahradu, budou na tom stejně.
Hypatia- Posts : 4852
Join date : 09. 06. 16
- Post n°198
Re: Diskuze
Dragana napsal:Nepřekvapuje mě to.Hypatia napsal:
Ještě jsem příspěvek doplňovala a Ty už jsi stihla odpovědět :-) Dej si něco lehčího. Třeba zkus pochopit, z jakého důvodu francouzský vysokoškolský student tvrdí, že 3/6 jsou vlastně 1/3. Já zlomky moc neumím, ale tohle bolí i mě.
Vše jde dle plánu.
Zlomky se učily snad už ve třetí třídě, ne?
Moc by mě zajímalo, kolik by si vzal z jablka, kdyby mu řekli, že jeho jsou 2/4.
Teď mě napadlo, jak by čumákoval, kdyby měl jít koupit osminku másla.
Osminka másla dává zabrat hodně lidem Prodává se ještě osminka másla? Za komančů se prodávala, to si pamatuju.
Ano, zlomky se učí ve třetí třídě. Sice se neučí ten zápis, kdy je čitatel, lomítko a pod ním jmenovatel, ale právě tento zápis 2/4. Stále se krájí pizza, koláč, jabko, ale jsou i slovní úlohy kolik je to osmina ze 64 apod.
Cherry- Posts : 2845
Join date : 31. 08. 16
Location : ČR-Morava
- Post n°199
Re: Diskuze
Asi tak.haslerka napsal:Když čtu o metodách Hejného, jsem neštastná, že se ta metoda nedostala do mé rodné vísky.Cherry napsal:Příklad s balonem se dá vypočítat matematicky jako trojúhelník se dvěma známými stranami po 35 (20+15 obě strany) a 60% úhlem, nebo i geometricky nakreslit trojúhelník 35x35 mm svírající úhel 60. Hledaná délka je spojnice- třetí strana toho trojúhelníku...Hypatia napsal:Na vejšku může opravdu každý blbec, nebo se tam tím blbcem stane.
http://www.zvedavec.org/komentare/2018/03/7530-pate-pravidlo-aritmetiky.htm
Nevím, jak dlouho tato vzdělávací ‚apokalypsa‘ probíhá, možná deset let, možná o něco méně, ale že do škol již přišli pedagogové ‚nové generace‘ – absolventi takovýchto univerzit – to je jisté, vidím to na svých studentech. Co se týče mých kolegů – současných univerzitních profesorů … Ne, s jejich aritmetikou je to u nich vše v pořádku a vůbec, v jistém smyslu to jsou všechno poměrně gramotní lidé – stárnoucí vymírající generace. Ale na druhé straně, pokud je ve vzdělávání takový všeobecný bordel, volky-nevolky, ale blbnou všichni – nejen studenti, ale i učitelé, zdá se, že je nějaký nevyhnutelný přírodní zákon. Rozvrat rozvrací …
V tomto školním roce byl v písemce jeden z příkladů takovýto (myslím, že ruští sedmáci, nebo osmáci by ho zvládli):
‚Balón letí jedním směrem rychlostí 20 km/h po dobu 1 hodiny a 45 minut. Poté se směr pohybu změní o stanovený úhel (60°) a balón poletí se stejnou rychlostí ještě další hodinu a 45 minut. Stanovte vzdálenost místa startu k místu přistání.‘
Před písemkou po dobu dvou týdnů mezi vysokoškolskými učiteli proběhla bouřlivá diskuze, jestli to není pro naše studenty příliš obtížné. Nakonec jsme se rozhodli risknout a dali to do písemky, ale s podmínkou, že ti, kteří to vyřeší, dostanou body navrch. Potom na pomoc vyučujícím, kteří budou prověřovat tyto písemky, autor příkladu poskytl jeho řešení. Řešení zabíralo půl stránky a bylo chybné. Když jsem si toho všiml a začal protestovat, kolegové mě okamžitě uklidnili velmi jednoduchým argumentem: ‚Proč jsi nervózní, stejně tento příklad nikdo nevyřeší…‘ A měli pravdu. Z půl druha stovky studentů, kteří psali písemku, ho zvládli pouze dva studenti (a to byli Číňané). Z mých padesáti žáků se asi polovina ani nepokoušela jej vyřešit, a ti, kteří se pokusili, došli k výsledkům mezi 104 metry a 108 500 kilometry. Když jsem vracel písemku studentce, která spočítala 108 500 kilometrů, snažil jsem se odvolat k jejímu zdravému rozumu: vždyť to by znamenalo dva a půl krát obletět zeměkouli! Ale ona mi důstojně odpověděla: ‚Ano, já už vím, že je to špatné řešení.‘ Tak si to stojí …
Nebo například, když měl řešit rovnici 5x + 3 = 0, jeden z mých studentů počmáral celou stránku úvahami o struktuře a četnosti množin řešení rovnic tohoto typu, ale samotnou rovnici vyřešit nedokázal."
Ani nevím, který odstavec zkopírovat dřív, protože to fakt stojí za to. Hlavně jak dojdete sem po té, co jste si přečetli, jak náročným sítem musí vysokškol. studen projít, aby se tam udržel.
A teď asi kopnu do vosího hnízda a učitelka Laura mi dá domácí trest za drzost, ale osobně si myslím, že tohle sem přitáhl tak strašně opěvovaný Hejný, který prosazuje, aby děti v hodině diskutovali, jak by to mohlo být a proč si to myslej....
S Hejným jsem jednou četla šílený rozhovor, přišel mi jako zapšklý dědek. Hlava mi to nebrala. Snažla jsem se to dohledat, ale našla jsem na něho první kritiku. Konečně :-)
http://www.ceskaskola.cz/2017/03/lubos-motl-hejneho-metoda-je.html
Kde já dnes mohla být... ???,
Sedět někde v Bruselu, zahřívat židli a škodit České republice...
Hledají se furt nějaké metódy a podstata uniká.
Podle mne je matematika o logickém, abstraktním myšlení.
Známý učil kdysi na tehdy tzv.zvláštní škole.
Vyprávěl: " když jim zadáš jedno a jedno jablko, to ví že jsou dvě jablka.
Když jim ale řekneš jedna a jedna, jsou v koncích.
haslerka- Posts : 10811
Join date : 08. 06. 16
- Post n°200
Re: Diskuze
Když čtu o metodách Hejného, jsem neštastná, že se ta metoda nedostala do mé rodné vísky.Cherry napsal:Příklad s balonem se dá vypočítat matematicky jako trojúhelník se dvěma známými stranami po 35 (20+15 obě strany) a 60% úhlem, nebo i geometricky nakreslit trojúhelník 35x35 mm svírající úhel 60. Hledaná délka je spojnice- třetí strana toho trojúhelníku...Hypatia napsal:Na vejšku může opravdu každý blbec, nebo se tam tím blbcem stane.
http://www.zvedavec.org/komentare/2018/03/7530-pate-pravidlo-aritmetiky.htm
Nevím, jak dlouho tato vzdělávací ‚apokalypsa‘ probíhá, možná deset let, možná o něco méně, ale že do škol již přišli pedagogové ‚nové generace‘ – absolventi takovýchto univerzit – to je jisté, vidím to na svých studentech. Co se týče mých kolegů – současných univerzitních profesorů … Ne, s jejich aritmetikou je to u nich vše v pořádku a vůbec, v jistém smyslu to jsou všechno poměrně gramotní lidé – stárnoucí vymírající generace. Ale na druhé straně, pokud je ve vzdělávání takový všeobecný bordel, volky-nevolky, ale blbnou všichni – nejen studenti, ale i učitelé, zdá se, že je nějaký nevyhnutelný přírodní zákon. Rozvrat rozvrací …
V tomto školním roce byl v písemce jeden z příkladů takovýto (myslím, že ruští sedmáci, nebo osmáci by ho zvládli):
‚Balón letí jedním směrem rychlostí 20 km/h po dobu 1 hodiny a 45 minut. Poté se směr pohybu změní o stanovený úhel (60°) a balón poletí se stejnou rychlostí ještě další hodinu a 45 minut. Stanovte vzdálenost místa startu k místu přistání.‘
Před písemkou po dobu dvou týdnů mezi vysokoškolskými učiteli proběhla bouřlivá diskuze, jestli to není pro naše studenty příliš obtížné. Nakonec jsme se rozhodli risknout a dali to do písemky, ale s podmínkou, že ti, kteří to vyřeší, dostanou body navrch. Potom na pomoc vyučujícím, kteří budou prověřovat tyto písemky, autor příkladu poskytl jeho řešení. Řešení zabíralo půl stránky a bylo chybné. Když jsem si toho všiml a začal protestovat, kolegové mě okamžitě uklidnili velmi jednoduchým argumentem: ‚Proč jsi nervózní, stejně tento příklad nikdo nevyřeší…‘ A měli pravdu. Z půl druha stovky studentů, kteří psali písemku, ho zvládli pouze dva studenti (a to byli Číňané). Z mých padesáti žáků se asi polovina ani nepokoušela jej vyřešit, a ti, kteří se pokusili, došli k výsledkům mezi 104 metry a 108 500 kilometry. Když jsem vracel písemku studentce, která spočítala 108 500 kilometrů, snažil jsem se odvolat k jejímu zdravému rozumu: vždyť to by znamenalo dva a půl krát obletět zeměkouli! Ale ona mi důstojně odpověděla: ‚Ano, já už vím, že je to špatné řešení.‘ Tak si to stojí …
Nebo například, když měl řešit rovnici 5x + 3 = 0, jeden z mých studentů počmáral celou stránku úvahami o struktuře a četnosti množin řešení rovnic tohoto typu, ale samotnou rovnici vyřešit nedokázal."
Ani nevím, který odstavec zkopírovat dřív, protože to fakt stojí za to. Hlavně jak dojdete sem po té, co jste si přečetli, jak náročným sítem musí vysokškol. studen projít, aby se tam udržel.
A teď asi kopnu do vosího hnízda a učitelka Laura mi dá domácí trest za drzost, ale osobně si myslím, že tohle sem přitáhl tak strašně opěvovaný Hejný, který prosazuje, aby děti v hodině diskutovali, jak by to mohlo být a proč si to myslej....
S Hejným jsem jednou četla šílený rozhovor, přišel mi jako zapšklý dědek. Hlava mi to nebrala. Snažla jsem se to dohledat, ale našla jsem na něho první kritiku. Konečně :-)
http://www.ceskaskola.cz/2017/03/lubos-motl-hejneho-metoda-je.html
Kde já dnes mohla být... ???,
Sedět někde v Bruselu, zahřívat židli a škodit České republice...
|
|
18/12/2021, 20:57 pro haslerka
» Diskuze
9/12/2021, 21:03 pro Dragana
» Diskuze
11/7/2020, 10:19 pro Otylka
» Diskuze
25/11/2019, 00:39 pro haslerka
» Diskuze
15/6/2019, 10:14 pro Hypatia
» Diskuze
27/3/2019, 22:58 pro Hypatia
» Diskuze
6/1/2019, 11:05 pro Hypatia
» Diskuze
10/7/2018, 23:25 pro haslerka
» Diskuze
1/5/2018, 22:13 pro Hypatia