EXPLOZE

Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
EXPLOZE

pravdu nikdy neumlčíš ...

Přihlášení

Zapoměli jste svoje heslo ?

Poslední téma

» Diskuze
Diskuze - Stránka 8 Icon_minitime18/12/2021, 20:57 pro haslerka

» Diskuze
Diskuze - Stránka 8 Icon_minitime9/12/2021, 21:03 pro Dragana

» Diskuze
Diskuze - Stránka 8 Icon_minitime11/7/2020, 10:19 pro Otylka

» Diskuze
Diskuze - Stránka 8 Icon_minitime25/11/2019, 00:39 pro haslerka

» Diskuze
Diskuze - Stránka 8 Icon_minitime15/6/2019, 10:14 pro Hypatia

» Diskuze
Diskuze - Stránka 8 Icon_minitime27/3/2019, 22:58 pro Hypatia

» Diskuze
Diskuze - Stránka 8 Icon_minitime6/1/2019, 11:05 pro Hypatia

» Diskuze
Diskuze - Stránka 8 Icon_minitime10/7/2018, 23:25 pro haslerka

» Diskuze
Diskuze - Stránka 8 Icon_minitime1/5/2018, 22:13 pro Hypatia

Statistiky

Uživatelé zaslali celkem 41228 příspěvků v 61 tématu

Je zde 37 registrovaných uživatelů

Nejnovějším registrovaným uživatelem je standa82


+10
fitforfun
Otylka
Krteček
Irča
fandys
Laura
Cherry
magdala
haslerka
Dragana
14 posters

    Diskuze

    haslerka
    haslerka


    Posts : 10811
    Join date : 08. 06. 16

    Diskuze - Stránka 8 Empty Re: Diskuze

    Příspěvek pro haslerka 20/3/2018, 21:42

    Hehe2 Hehe2 Hehe2
    Dragana napsal:
    haslerka napsal:  Potvoro...  Jazyk2 Jazyk2 Jazyk2 

    Neumíš dělat, že mé překlepy nevidíš?

    Vsadím se, že ostatní budou taktně mlčet a chápavě kývat hlavou. Maxismich Maxismich Maxismich
    To byl překlep?
    Já myslela, že je to nová vraždící metoda. Hehe2 Hehe2 Hehe2 Hehe2
    Hehe2 Hehe2 Hehe2 Hehe2 Hehe2
    haslerka
    haslerka


    Posts : 10811
    Join date : 08. 06. 16

    Diskuze - Stránka 8 Empty Re: Diskuze

    Příspěvek pro haslerka 20/3/2018, 21:42

    Dragana napsal:
    haslerka napsal:  Potvoro...  Jazyk2 Jazyk2 Jazyk2 

    Neumíš dělat, že mé překlepy nevidíš?

    Vsadím se, že ostatní budou taktně mlčet a chápavě kývat hlavou. Maxismich Maxismich Maxismich
    To byl překlep?
    Já myslela, že je to nová vraždící metoda. Hehe2 Hehe2 Hehe2 Hehe2
      Jo, a ode mě se chodí učit Cosa Nostra, že jo...  Jazyk2 Jazyk2 Jazyk2
    haslerka
    haslerka


    Posts : 10811
    Join date : 08. 06. 16

    Diskuze - Stránka 8 Empty Re: Diskuze

    Příspěvek pro haslerka 20/3/2018, 21:41

    Dragana napsal:
    haslerka napsal:  Já totiž nikdy neviděla 1 kg másla v celku, tak by mě nenapadlo, že čtvrtka je čtvrt kila a osminka půlka tý "čtvrtky"...  No No No
    Nejspíš to bude z dob, kdy se máslo kupovalo na váhu.
    A tos měla pamatovat.
       Sem sice Metuzalém,  ale asi sklerotickej.

    Nepamatuju. No

    Nebo to bude tím, že babička máslo ještě stloukala a rozhodně jí nenapadlo to balit po kilech. 

    Co vypadlo z máselnice, dala do misky a bylo to.
    Dragana
    Dragana


    Posts : 3303
    Join date : 13. 08. 16

    Diskuze - Stránka 8 Empty Re: Diskuze

    Příspěvek pro Dragana 20/3/2018, 21:39

    haslerka napsal:  Potvoro...  Jazyk2 Jazyk2 Jazyk2 

    Neumíš dělat, že mé překlepy nevidíš?

    Vsadím se, že ostatní budou taktně mlčet a chápavě kývat hlavou. Maxismich Maxismich Maxismich
    To byl překlep?
    Já myslela, že je to nová vraždící metoda. Hehe2 Hehe2 Hehe2 Hehe2
    haslerka
    haslerka


    Posts : 10811
    Join date : 08. 06. 16

    Diskuze - Stránka 8 Empty Re: Diskuze

    Příspěvek pro haslerka 20/3/2018, 21:38

    Cherry napsal:
    haslerka napsal:
    Cherry napsal:
    Otylka napsal:
    Hypatia napsal:Tak kdo se chce pobavit, nech si počte krátkou,ale výživnou diskuzi. Na konci to zabila sama autorka receptu  Hehe2 Hehe2 Hehe2 Hehe2 Hehe2  (v receptu dál nechala jednotku ks).

    https://recepty.vareni.cz/margot-buchta/komentare/
    SUPER!

    Hehe2 Hehe2 Hehe2 Hehe2
    Z diskuze:

    Fajn recept. ale u těsta je použito jako označení množství 1/8 ks což nedává smysl - jedná se o 125g - tj 1/8 kg? nebo o 30g - tj 1/8 ks (jedno máslo má většinou 250g)


    Z toho receptu bych byla magor taky! Hehe2 Hehe2 Hehe2

    Taky dobrý, čtu to znovu...

    1/8 másla je odjakživa polovina, moc nepecu a vím to i tak. Jasný, jako facka �

    Ono je to spíš zaběhnutá zvyklost.
    Kdo často peče, ten ví.
    Máslo se prodáva ve čtvrtkách  ( 250 g uvedeno na obalu).
    Když se napíše  v receptu 1/8 másla, myslí se tím polovina té  čtvrtky, tedy 125 g.

    Bylo by ale lepší uvést přímo do receptu 125 g a zamezilo by se jinému výkladu ( proč tam dávala  kusy a kg, proboha ?)
      taky by mě slušně zmátla.

    Beru 250 g máslo jako  celek, tudíž bych taky dělila na 8 kousků. No
    Fakt ? To by mě nenapadlo...
      Navíc jsem se učila vařit podle závodní  kuchařky, kde bylo všechno počítaný na gramy. Maxismich
    Dragana
    Dragana


    Posts : 3303
    Join date : 13. 08. 16

    Diskuze - Stránka 8 Empty Re: Diskuze

    Příspěvek pro Dragana 20/3/2018, 21:38

    haslerka napsal:  Já totiž nikdy neviděla 1 kg másla v celku, tak by mě nenapadlo, že čtvrtka je čtvrt kila a osminka půlka tý "čtvrtky"...  No No No
    Nejspíš to bude z dob, kdy se máslo kupovalo na váhu.
    A tos měla pamatovat.
    haslerka
    haslerka


    Posts : 10811
    Join date : 08. 06. 16

    Diskuze - Stránka 8 Empty Re: Diskuze

    Příspěvek pro haslerka 20/3/2018, 21:35

    Cherry napsal:
    haslerka napsal:
    Cherry napsal:
    Otylka napsal:
    Hypatia napsal:Tak kdo se chce pobavit, nech si počte krátkou,ale výživnou diskuzi. Na konci to zabila sama autorka receptu  Hehe2 Hehe2 Hehe2 Hehe2 Hehe2  (v receptu dál nechala jednotku ks).

    https://recepty.vareni.cz/margot-buchta/komentare/
    SUPER!

    Hehe2 Hehe2 Hehe2 Hehe2
    Z diskuze:

    Fajn recept. ale u těsta je použito jako označení množství 1/8 ks což nedává smysl - jedná se o 125g - tj 1/8 kg? nebo o 30g - tj 1/8 ks (jedno máslo má většinou 250g)


    Z toho receptu bych byla magor taky! Hehe2 Hehe2 Hehe2

    Taky dobrý, čtu to znovu...

    1/8 másla je odjakživa polovina, moc nepecu a vím to i tak. Jasný, jako facka �

    Ono je to spíš zaběhnutá zvyklost.
    Kdo často peče, ten ví.
    Máslo se prodáva ve čtvrtkách  ( 250 g uvedeno na obalu).
    Když se napíše  v receptu 1/8 másla, myslí se tím polovina té  čtvrtky, tedy 125 g.

    Bylo by ale lepší uvést přímo do receptu 125 g a zamezilo by se jinému výkladu ( proč tam dávala  kusy a kg, proboha ?)
      taky by mě slušně zmátla.

    Beru 250 g máslo jako  celek, tudíž bych taky dělila na 8 kousků. No
    Fakt ? To by mě nenapadlo...
      Já totiž nikdy neviděla 1 kg másla v celku, tak by mě nenapadlo, že čtvrtka je čtvrt kila a osminka půlka tý "čtvrtky"...  No No No
    haslerka
    haslerka


    Posts : 10811
    Join date : 08. 06. 16

    Diskuze - Stránka 8 Empty Re: Diskuze

    Příspěvek pro haslerka 20/3/2018, 21:33

    haslerka napsal:
    Dragana napsal:
    haslerka napsal:Ráno jsem četla, že snoubenka novináře Kuciaka byla popravená hlavou do temene hlavy  zezadu nebo shora, a ted zas , že to bylo spodem do brady a střela vyšla horem.... No

    Neměli by vyšetřovatelé uvolnit nějaké věrohodné zprávy? 


    https://www.novinky.cz/diskuse?id=519721&articleId=/zahranicni/evropa/466800-kuciaka-zabily-dve-kulky-vpalene-primo-do-srdce.html§ionId=742
    Nechtěla bych být popravena hlavou.
    Zvlášť, když nevím čí by byla. Hehe2 Hehe2 Hehe2 Hehe2 Hehe2 Hehe2 Hehe2 Hehe2
      Si můžu popravovat koho chci a jak chci.  Jazyk2 Jazyk2 Jazyk2
     Buď ráda, že máš svoji hlavu ještě na krku. Maxismich
    haslerka
    haslerka


    Posts : 10811
    Join date : 08. 06. 16

    Diskuze - Stránka 8 Empty Re: Diskuze

    Příspěvek pro haslerka 20/3/2018, 21:33

    Dragana napsal:
    haslerka napsal:Ráno jsem četla, že snoubenka novináře Kuciaka byla popravená hlavou do temene hlavy  zezadu nebo shora, a ted zas , že to bylo spodem do brady a střela vyšla horem.... No

    Neměli by vyšetřovatelé uvolnit nějaké věrohodné zprávy? 


    https://www.novinky.cz/diskuse?id=519721&articleId=/zahranicni/evropa/466800-kuciaka-zabily-dve-kulky-vpalene-primo-do-srdce.html§ionId=742
    Nechtěla bych být popravena hlavou.
    Zvlášť, když nevím čí by byla. Hehe2 Hehe2 Hehe2 Hehe2 Hehe2 Hehe2 Hehe2 Hehe2
      Si můžu popravovat koho chci a jak chci.  Jazyk2 Jazyk2 Jazyk2
    Cherry
    Cherry


    Posts : 2845
    Join date : 31. 08. 16
    Location : ČR-Morava

    Diskuze - Stránka 8 Empty Re: Diskuze

    Příspěvek pro Cherry 20/3/2018, 21:33

    haslerka napsal:
    Cherry napsal:
    Otylka napsal:
    Hypatia napsal:Tak kdo se chce pobavit, nech si počte krátkou,ale výživnou diskuzi. Na konci to zabila sama autorka receptu  Hehe2 Hehe2 Hehe2 Hehe2 Hehe2  (v receptu dál nechala jednotku ks).

    https://recepty.vareni.cz/margot-buchta/komentare/
    SUPER!

    Hehe2 Hehe2 Hehe2 Hehe2
    Z diskuze:

    Fajn recept. ale u těsta je použito jako označení množství 1/8 ks což nedává smysl - jedná se o 125g - tj 1/8 kg? nebo o 30g - tj 1/8 ks (jedno máslo má většinou 250g)


    Z toho receptu bych byla magor taky! Hehe2 Hehe2 Hehe2

    Taky dobrý, čtu to znovu...

    1/8 másla je odjakživa polovina, moc nepecu a vím to i tak. Jasný, jako facka �

    Ono je to spíš zaběhnutá zvyklost.
    Kdo často peče, ten ví.
    Máslo se prodáva ve čtvrtkách  ( 250 g uvedeno na obalu).
    Když se napíše  v receptu 1/8 másla, myslí se tím polovina té  čtvrtky, tedy 125 g.

    Bylo by ale lepší uvést přímo do receptu 125 g a zamezilo by se jinému výkladu ( proč tam dávala  kusy a kg, proboha ?)
      taky by mě slušně zmátla.

    Beru 250 g máslo jako  celek, tudíž bych taky dělila na 8 kousků. No
    Fakt ? To by mě nenapadlo...
    haslerka
    haslerka


    Posts : 10811
    Join date : 08. 06. 16

    Diskuze - Stránka 8 Empty Re: Diskuze

    Příspěvek pro haslerka 20/3/2018, 21:32

    Dragana napsal:
    haslerka napsal:Ráno jsem četla, že snoubenka novináře Kuciaka byla popravená hlavou do temene hlavy  zezadu nebo shora, a ted zas , že to bylo spodem do brady a střela vyšla horem.... No

    Neměli by vyšetřovatelé uvolnit nějaké věrohodné zprávy? 


    https://www.novinky.cz/diskuse?id=519721&articleId=/zahranicni/evropa/466800-kuciaka-zabily-dve-kulky-vpalene-primo-do-srdce.html§ionId=742
    Nechtěla bych být popravena hlavou.
    Zvlášť, když nevím čí by byla. Hehe2 Hehe2 Hehe2 Hehe2 Hehe2 Hehe2 Hehe2 Hehe2
      Potvoro...  Jazyk2 Jazyk2 Jazyk2 

    Neumíš dělat, že mé překlepy nevidíš?

    Vsadím se, že ostatní budou taktně mlčet a chápavě kývat hlavou. Maxismich Maxismich Maxismich
    Dragana
    Dragana


    Posts : 3303
    Join date : 13. 08. 16

    Diskuze - Stránka 8 Empty Re: Diskuze

    Příspěvek pro Dragana 20/3/2018, 21:23

    haslerka napsal:Ráno jsem četla, že snoubenka novináře Kuciaka byla popravená hlavou do temene hlavy  zezadu nebo shora, a ted zas , že to bylo spodem do brady a střela vyšla horem.... No

    Neměli by vyšetřovatelé uvolnit nějaké věrohodné zprávy? 


    https://www.novinky.cz/diskuse?id=519721&articleId=/zahranicni/evropa/466800-kuciaka-zabily-dve-kulky-vpalene-primo-do-srdce.html§ionId=742
    Nechtěla bych být popravena hlavou.
    Zvlášť, když nevím čí by byla. Hehe2 Hehe2 Hehe2 Hehe2 Hehe2 Hehe2 Hehe2 Hehe2
    haslerka
    haslerka


    Posts : 10811
    Join date : 08. 06. 16

    Diskuze - Stránka 8 Empty Re: Diskuze

    Příspěvek pro haslerka 20/3/2018, 21:07

    Ráno jsem četla, že snoubenka novináře Kuciaka byla popravená hlavou do temene hlavy  zezadu nebo shora, a ted zas , že to bylo spodem do brady a střela vyšla horem.... No

    Neměli by vyšetřovatelé uvolnit nějaké věrohodné zprávy? 


    https://www.novinky.cz/diskuse?id=519721&articleId=/zahranicni/evropa/466800-kuciaka-zabily-dve-kulky-vpalene-primo-do-srdce.html§ionId=742
    haslerka
    haslerka


    Posts : 10811
    Join date : 08. 06. 16

    Diskuze - Stránka 8 Empty Re: Diskuze

    Příspěvek pro haslerka 20/3/2018, 21:02

    Cherry napsal:
    Otylka napsal:
    Hypatia napsal:Tak kdo se chce pobavit, nech si počte krátkou,ale výživnou diskuzi. Na konci to zabila sama autorka receptu  Hehe2 Hehe2 Hehe2 Hehe2 Hehe2  (v receptu dál nechala jednotku ks).

    https://recepty.vareni.cz/margot-buchta/komentare/
    SUPER!

    Hehe2 Hehe2 Hehe2 Hehe2
    Z diskuze:

    Fajn recept. ale u těsta je použito jako označení množství 1/8 ks což nedává smysl - jedná se o 125g - tj 1/8 kg? nebo o 30g - tj 1/8 ks (jedno máslo má většinou 250g)


    Z toho receptu bych byla magor taky! Hehe2 Hehe2 Hehe2

    Taky dobrý, čtu to znovu...

    1/8 másla je odjakživa polovina, moc nepecu a vím to i tak. Jasný, jako facka �

    Ono je to spíš zaběhnutá zvyklost.
    Kdo často peče, ten ví.
    Máslo se prodáva ve čtvrtkách  ( 250 g uvedeno na obalu).
    Když se napíše  v receptu 1/8 másla, myslí se tím polovina té  čtvrtky, tedy 125 g.

    Bylo by ale lepší uvést přímo do receptu 125 g a zamezilo by se jinému výkladu ( proč tam dávala  kusy a kg, proboha ?)
      taky by mě slušně zmátla.

    Beru 250 g máslo jako  celek, tudíž bych taky dělila na 8 kousků. No
    Cherry
    Cherry


    Posts : 2845
    Join date : 31. 08. 16
    Location : ČR-Morava

    Diskuze - Stránka 8 Empty Re: Diskuze

    Příspěvek pro Cherry 20/3/2018, 20:55

    Otylka napsal:
    Hypatia napsal:Tak kdo se chce pobavit, nech si počte krátkou,ale výživnou diskuzi. Na konci to zabila sama autorka receptu  Hehe2 Hehe2 Hehe2 Hehe2 Hehe2  (v receptu dál nechala jednotku ks).

    https://recepty.vareni.cz/margot-buchta/komentare/
    SUPER!

    Hehe2 Hehe2 Hehe2 Hehe2
    Z diskuze:

    Fajn recept. ale u těsta je použito jako označení množství 1/8 ks což nedává smysl - jedná se o 125g - tj 1/8 kg? nebo o 30g - tj 1/8 ks (jedno máslo má většinou 250g)


    Z toho receptu bych byla magor taky! Hehe2 Hehe2 Hehe2

    Taky dobrý, čtu to znovu...

    1/8 másla je odjakživa polovina, moc nepecu a vím to i tak. Jasný, jako facka �

    Ono je to spíš zaběhnutá zvyklost.
    Kdo často peče, ten ví.
    Máslo se prodáva ve čtvrtkách  ( 250 g uvedeno na obalu).
    Když se napíše  v receptu 1/8 másla, myslí se tím polovina té  čtvrtky, tedy 125 g.

    Bylo by ale lepší uvést přímo do receptu 125 g a zamezilo by se jinému výkladu ( proč tam dávala  kusy a kg, proboha ?)
    Otylka
    Otylka


    Posts : 3763
    Join date : 12. 08. 16

    Diskuze - Stránka 8 Empty Re: Diskuze

    Příspěvek pro Otylka 20/3/2018, 20:29

    Hypatia napsal:Tak kdo se chce pobavit, nech si počte krátkou,ale výživnou diskuzi. Na konci to zabila sama autorka receptu  Hehe2 Hehe2 Hehe2 Hehe2 Hehe2  (v receptu dál nechala jednotku ks).

    https://recepty.vareni.cz/margot-buchta/komentare/
    SUPER!

    Hehe2 Hehe2 Hehe2 Hehe2
    Z diskuze:

    Fajn recept. ale u těsta je použito jako označení množství 1/8 ks což nedává smysl - jedná se o 125g - tj 1/8 kg? nebo o 30g - tj 1/8 ks (jedno máslo má většinou 250g)


    Z toho receptu bych byla magor taky! Hehe2 Hehe2 Hehe2

    Taky dobrý, čtu to znovu...

    1/8 másla je odjakživa polovina, moc nepecu a vím to i tak. Jasný, jako facka �
    Hypatia
    Hypatia


    Posts : 4852
    Join date : 09. 06. 16

    Diskuze - Stránka 8 Empty Re: Diskuze

    Příspěvek pro Hypatia 20/3/2018, 16:42

    Tak kdo se chce pobavit, nech si počte krátkou,ale výživnou diskuzi. Na konci to zabila sama autorka receptu  Hehe2 Hehe2 Hehe2 Hehe2 Hehe2  (v receptu dál nechala jednotku ks).

    https://recepty.vareni.cz/margot-buchta/komentare/
    Hypatia
    Hypatia


    Posts : 4852
    Join date : 09. 06. 16

    Diskuze - Stránka 8 Empty Re: Diskuze

    Příspěvek pro Hypatia 20/3/2018, 16:37

    Cherry napsal:

    Asi tak.
    Hledají se furt nějaké metódy a podstata uniká.
    Podle mne je matematika o logickém, abstraktním myšlení.
    Známý učil kdysi na tehdy tzv.zvláštní škole.

    Vyprávěl: " když jim zadáš jedno a jedno jablko, to ví že jsou dvě jablka.
    Když jim ale řekneš jedna a jedna, jsou v koncích.

    Přesně je to o logice a abstraktním myšlení. Jenže to abstraktní myšlení se taky musí trénovat. Staří Slovieni měli právě i obrazové písmo. Ale osvobodili nás Cyril s Metodějem. A ti tomu přecik rozuměli lépe. 

    Já jsem nadávala, že za nás se matika jen počítala a biflovala a odvozovala, že tam nebylo žádné propojení s životem. Aspoň takové jsme měla já učitele. Nedávno jsem viděla nějaký pořad, kde učitel vše hned převáděl na něco ze života. Vše jsem chápala okamžitě. I pro mě složitou geometrii. 

    Teď je to zase druhý extrém. Děti mají diskutovat, proč si myslej, že je 3*2=6 a jestli to třeba není nějak jinak. To bylo to první, co mě u Hejného nadzdvihlo. Do té doby jsem myslela, že matika je dána, nezpochybnitelná. Jak bylo v článku, buď se to rovná nebo ne. Nic jiného nejde. Ale já nikdy na vízo jedničku z matiky neměla, tak tomu přeci  nemůžu rozumět.
    Hypatia
    Hypatia


    Posts : 4852
    Join date : 09. 06. 16

    Diskuze - Stránka 8 Empty Re: Diskuze

    Příspěvek pro Hypatia 20/3/2018, 16:31

    Cherry napsal:
    Hypatia napsal:Na vejšku může opravdu každý blbec, nebo se tam tím blbcem stane.

    http://www.zvedavec.org/komentare/2018/03/7530-pate-pravidlo-aritmetiky.htm

    Nevím, jak dlouho tato vzdělávací ‚apokalypsa‘ probíhá, možná deset let, možná o něco méně, ale že do škol již přišli pedagogové ‚nové generace‘ – absolventi takovýchto univerzit – to je jisté, vidím to na svých studentech. Co se týče mých kolegů – současných univerzitních profesorů … Ne, s jejich aritmetikou je to u nich vše v pořádku a vůbec, v jistém smyslu to jsou všechno poměrně gramotní lidé – stárnoucí vymírající generace. Ale na druhé straně, pokud je ve vzdělávání takový všeobecný bordel, volky-nevolky, ale blbnou všichni – nejen studenti, ale i učitelé, zdá se, že je nějaký nevyhnutelný přírodní zákon. Rozvrat rozvrací …
    V tomto školním roce byl v písemce jeden z příkladů takovýto (myslím, že ruští sedmáci, nebo osmáci by ho zvládli):
    Balón letí jedním směrem rychlostí 20 km/h po dobu 1 hodiny a 45 minut. Poté se směr pohybu změní o stanovený úhel (60°) a balón poletí se stejnou rychlostí ještě další hodinu a 45 minut. Stanovte vzdálenost místa startu k místu přistání.
    Před písemkou po dobu dvou týdnů mezi vysokoškolskými učiteli proběhla bouřlivá diskuze, jestli to není pro naše studenty příliš obtížné. Nakonec jsme se rozhodli risknout a dali to do písemky, ale s podmínkou, že ti, kteří to vyřeší, dostanou body navrch. Potom na pomoc vyučujícím, kteří budou prověřovat tyto písemky, autor příkladu poskytl jeho řešení. Řešení zabíralo půl stránky a bylo chybné. Když jsem si toho všiml a začal protestovat, kolegové mě okamžitě uklidnili velmi jednoduchým argumentem: ‚Proč jsi nervózní, stejně tento příklad nikdo nevyřeší…‘ A měli pravdu. Z půl druha stovky studentů, kteří psali písemku, ho zvládli pouze dva studenti (a to byli Číňané). Z mých padesáti žáků se asi polovina ani nepokoušela jej vyřešit, a ti, kteří se pokusili, došli k výsledkům mezi 104 metry a 108 500 kilometry. Když jsem vracel písemku studentce, která spočítala 108 500 kilometrů, snažil jsem se odvolat k jejímu zdravému rozumu: vždyť to by znamenalo dva a půl krát obletět zeměkouli! Ale ona mi důstojně odpověděla: ‚Ano, já už vím, že je to špatné řešení.‘ Tak si to stojí …


    Nebo například, když měl řešit rovnici 5x + 3 = 0, jeden z mých studentů počmáral celou stránku úvahami o struktuře a četnosti množin řešení rovnic tohoto typu, ale samotnou rovnici vyřešit nedokázal."







    Ani nevím, který odstavec zkopírovat dřív, protože to fakt stojí za to. Hlavně jak dojdete sem po té, co jste si přečetli, jak náročným sítem musí vysokškol. studen projít, aby se tam udržel. 


    A teď asi kopnu do vosího hnízda a učitelka Laura mi dá domácí trest za drzost, ale osobně si myslím, že tohle sem přitáhl tak strašně opěvovaný Hejný, který prosazuje, aby děti v hodině diskutovali, jak by to mohlo být a proč si to myslej....

    S Hejným jsem jednou četla šílený rozhovor, přišel mi jako zapšklý dědek. Hlava mi to nebrala. Snažla jsem se to dohledat, ale našla jsem na něho první kritiku. Konečně :-)

    http://www.ceskaskola.cz/2017/03/lubos-motl-hejneho-metoda-je.html
    Příklad s balonem se dá vypočítat matematicky jako trojúhelník se dvěma známými stranami po 35 (20+15 obě strany) a 60% úhlem, nebo i geometricky nakreslit trojúhelník 35x35 mm svírající úhel 60. Hledaná délka je  spojnice- třetí strana toho trojúhelníku...

    Ten trojúhelník mě taky napadl, ale zrovna v tomto jsem moc dobrá nebyla. Maximálně tak v čítání a odčítání úhlů.
    Hypatia
    Hypatia


    Posts : 4852
    Join date : 09. 06. 16

    Diskuze - Stránka 8 Empty Re: Diskuze

    Příspěvek pro Hypatia 20/3/2018, 16:29

    Cherry napsal:
    Dragana napsal:
    Hypatia napsal:

    Ještě jsem příspěvek doplňovala a Ty už jsi stihla odpovědět :-)   Dej si něco lehčího. Třeba zkus pochopit, z jakého důvodu francouzský vysokoškolský student tvrdí, že 3/6 jsou vlastně 1/3. Já zlomky moc neumím, ale tohle bolí i mě.
    Nepřekvapuje mě to.
    Vše jde dle plánu.
    Zlomky se učily snad už ve třetí třídě, ne?
    Moc by mě zajímalo, kolik by si vzal  z jablka, kdyby mu řekli, že jeho jsou 2/4. Whew Whew Whew
    Teď mě napadlo, jak by čumákoval, kdyby měl  jít koupit osminku másla. Hi Hi Hi
    No to jo. Už od pohledu je to jasné že:

    1/2, 2/4, 3/6, 4/8, 5/10, 6/12, 7/14, 8/16, 9/18, 10/20 atd. po dělení

    je vždycky půlka , ne ?


    A ta rovnice :      5x +3= 0 ?        5x= -3      takže -3 děleno pěti =     X= - 3/5 
     
    Zkouška správnosti dosazením do původní rovnice :

     5 (-3/5) + 3=0    -15/5 +3=0 (- patnáct pětin= -3)      -3 +3 = 0   

    Jak snadné, milý Wuotsne, ne ?


    Neblázni!! To po vysokoškolákovi nemůžeš chtít!
    Hypatia
    Hypatia


    Posts : 4852
    Join date : 09. 06. 16

    Diskuze - Stránka 8 Empty Re: Diskuze

    Příspěvek pro Hypatia 20/3/2018, 16:27

    Dragana napsal:
    haslerka napsal:  My měli zlomky snad až ve čtvrté nebo páté třídě.

    Až po násobilce a dělení. 

    Bez kalkulaček budou tyhle děti ztracené.

    A vůbec, kdyby vypadla elektřina a kdyby si měli sami něco vyrobit a vypěstovat.

    Dyk nebudou vědět, jak roste brambora nebo mrkev.. 

    A lopaty se štítěj, jak nám řekl ten student při stávce. Huch Huch Huch   Very Happy Very Happy Very Happy
    Ten harant na to byl pyšnej.
    Nechala bych ho složit 50 metráků uhlí a ne tak, že sklepní okýnko je do ulice, ale do dvora, jako to měli my a museli jsme uhlí házet do kýblů a s těmi hezky mazat 8 schodů, pak dlouhá chodba, načež slézt ze dvaceti prudkých schodů a pak lézt hezky sklepními chodbami do našeho sklepa.
    Zhroutil by se spratek jen při té myšlence.

    Vona se zelenina pěstuje?
    Ta se přece kupuje, roste v obchodech.
    To jsem taky slyšela od chytrého studenta.

    Kráva, koza, slepice.....to jsou exotická zvířata ze ZOO.

    Jak dělá kráva......nevím.
    Jak dělá slepice?....nevím
    I to jsem slyšela, dokonce v TV v pořadu Kurňa co to je, ta hérečka nevěděla, jak dělá kráva.
    Fakt. Brek Brek Brek Brek Brek Brek Brek

    Už snad ani víc vědět  nechci.  Brek Brek Brek Brek
    Hypatia
    Hypatia


    Posts : 4852
    Join date : 09. 06. 16

    Diskuze - Stránka 8 Empty Re: Diskuze

    Příspěvek pro Hypatia 20/3/2018, 16:26

    haslerka napsal:
    Dragana napsal:
    Hypatia napsal:

    Ještě jsem příspěvek doplňovala a Ty už jsi stihla odpovědět :-)   Dej si něco lehčího. Třeba zkus pochopit, z jakého důvodu francouzský vysokoškolský student tvrdí, že 3/6 jsou vlastně 1/3. Já zlomky moc neumím, ale tohle bolí i mě.
    Nepřekvapuje mě to.
    Vše jde dle plánu.
    Zlomky se učily snad už ve třetí třídě, ne?
    Moc by mě zajímalo, kolik by si vzal  z jablka, kdyby mu řekli, že jeho jsou 2/4. Whew Whew Whew
    Teď mě napadlo, jak by čumákoval, kdyby měl  jít koupit osminku másla. Hi Hi Hi
      My měli zlomky snad až ve čtvrté nebo páté třídě.

    Až po násobilce a dělení. 

    Bez kalkulaček budou tyhle děti ztracené.

    A vůbec, kdyby vypadla elektřina a kdyby si měli sami něco vyrobit a vypěstovat.

    Dyk nebudou vědět, jak roste brambora nebo mrkev.. 

    A lopaty se štítěj, jak nám řekl ten student při stávce. Huch Huch Huch   Very Happy Very Happy Very Happy

    To už nevědí. To přeci roste v supermarketu. A obávám se, že kdyby naše děti nezašli k babi na zahradu, budou na tom stejně.
    Hypatia
    Hypatia


    Posts : 4852
    Join date : 09. 06. 16

    Diskuze - Stránka 8 Empty Re: Diskuze

    Příspěvek pro Hypatia 20/3/2018, 16:22

    Dragana napsal:
    Hypatia napsal:

    Ještě jsem příspěvek doplňovala a Ty už jsi stihla odpovědět :-)   Dej si něco lehčího. Třeba zkus pochopit, z jakého důvodu francouzský vysokoškolský student tvrdí, že 3/6 jsou vlastně 1/3. Já zlomky moc neumím, ale tohle bolí i mě.
    Nepřekvapuje mě to.
    Vše jde dle plánu.
    Zlomky se učily snad už ve třetí třídě, ne?
    Moc by mě zajímalo, kolik by si vzal  z jablka, kdyby mu řekli, že jeho jsou 2/4. Whew Whew Whew
    Teď mě napadlo, jak by čumákoval, kdyby měl  jít koupit osminku másla. Hi Hi Hi

    Osminka másla dává zabrat hodně lidem  Maxismich  Prodává se ještě osminka másla? Za komančů se prodávala, to si pamatuju.

    Ano, zlomky se učí ve třetí třídě. Sice se  neučí ten zápis, kdy je čitatel, lomítko a pod ním jmenovatel, ale právě tento zápis 2/4. Stále se krájí pizza, koláč, jabko, ale jsou i slovní úlohy kolik je to osmina ze 64 apod.
    Cherry
    Cherry


    Posts : 2845
    Join date : 31. 08. 16
    Location : ČR-Morava

    Diskuze - Stránka 8 Empty Re: Diskuze

    Příspěvek pro Cherry 20/3/2018, 15:10

    haslerka napsal:
    Cherry napsal:
    Hypatia napsal:Na vejšku může opravdu každý blbec, nebo se tam tím blbcem stane.

    http://www.zvedavec.org/komentare/2018/03/7530-pate-pravidlo-aritmetiky.htm

    Nevím, jak dlouho tato vzdělávací ‚apokalypsa‘ probíhá, možná deset let, možná o něco méně, ale že do škol již přišli pedagogové ‚nové generace‘ – absolventi takovýchto univerzit – to je jisté, vidím to na svých studentech. Co se týče mých kolegů – současných univerzitních profesorů … Ne, s jejich aritmetikou je to u nich vše v pořádku a vůbec, v jistém smyslu to jsou všechno poměrně gramotní lidé – stárnoucí vymírající generace. Ale na druhé straně, pokud je ve vzdělávání takový všeobecný bordel, volky-nevolky, ale blbnou všichni – nejen studenti, ale i učitelé, zdá se, že je nějaký nevyhnutelný přírodní zákon. Rozvrat rozvrací …
    V tomto školním roce byl v písemce jeden z příkladů takovýto (myslím, že ruští sedmáci, nebo osmáci by ho zvládli):
    Balón letí jedním směrem rychlostí 20 km/h po dobu 1 hodiny a 45 minut. Poté se směr pohybu změní o stanovený úhel (60°) a balón poletí se stejnou rychlostí ještě další hodinu a 45 minut. Stanovte vzdálenost místa startu k místu přistání.
    Před písemkou po dobu dvou týdnů mezi vysokoškolskými učiteli proběhla bouřlivá diskuze, jestli to není pro naše studenty příliš obtížné. Nakonec jsme se rozhodli risknout a dali to do písemky, ale s podmínkou, že ti, kteří to vyřeší, dostanou body navrch. Potom na pomoc vyučujícím, kteří budou prověřovat tyto písemky, autor příkladu poskytl jeho řešení. Řešení zabíralo půl stránky a bylo chybné. Když jsem si toho všiml a začal protestovat, kolegové mě okamžitě uklidnili velmi jednoduchým argumentem: ‚Proč jsi nervózní, stejně tento příklad nikdo nevyřeší…‘ A měli pravdu. Z půl druha stovky studentů, kteří psali písemku, ho zvládli pouze dva studenti (a to byli Číňané). Z mých padesáti žáků se asi polovina ani nepokoušela jej vyřešit, a ti, kteří se pokusili, došli k výsledkům mezi 104 metry a 108 500 kilometry. Když jsem vracel písemku studentce, která spočítala 108 500 kilometrů, snažil jsem se odvolat k jejímu zdravému rozumu: vždyť to by znamenalo dva a půl krát obletět zeměkouli! Ale ona mi důstojně odpověděla: ‚Ano, já už vím, že je to špatné řešení.‘ Tak si to stojí …


    Nebo například, když měl řešit rovnici 5x + 3 = 0, jeden z mých studentů počmáral celou stránku úvahami o struktuře a četnosti množin řešení rovnic tohoto typu, ale samotnou rovnici vyřešit nedokázal."







    Ani nevím, který odstavec zkopírovat dřív, protože to fakt stojí za to. Hlavně jak dojdete sem po té, co jste si přečetli, jak náročným sítem musí vysokškol. studen projít, aby se tam udržel. 


    A teď asi kopnu do vosího hnízda a učitelka Laura mi dá domácí trest za drzost, ale osobně si myslím, že tohle sem přitáhl tak strašně opěvovaný Hejný, který prosazuje, aby děti v hodině diskutovali, jak by to mohlo být a proč si to myslej....

    S Hejným jsem jednou četla šílený rozhovor, přišel mi jako zapšklý dědek. Hlava mi to nebrala. Snažla jsem se to dohledat, ale našla jsem na něho první kritiku. Konečně :-)

    http://www.ceskaskola.cz/2017/03/lubos-motl-hejneho-metoda-je.html
    Příklad s balonem se dá vypočítat matematicky jako trojúhelník se dvěma známými stranami po 35 (20+15 obě strany) a 60% úhlem, nebo i geometricky nakreslit trojúhelník 35x35 mm svírající úhel 60. Hledaná délka je  spojnice- třetí strana toho trojúhelníku...
      Když čtu o metodách Hejného, jsem neštastná, že se ta metoda nedostala do mé rodné vísky. Brek Brek Brek

    Kde já dnes  mohla být... ???,  Jazyk2 Jazyk2 Jazyk2 Jazyk2

    Sedět někde v Bruselu, zahřívat židli a škodit České republice...  Jazyk2 Jazyk2
    Asi tak.
    Hledají se furt nějaké metódy a podstata uniká.
    Podle mne je matematika o logickém, abstraktním myšlení.
    Známý učil kdysi na tehdy tzv.zvláštní škole.

    Vyprávěl: " když jim zadáš jedno a jedno jablko, to ví že jsou dvě jablka.
    Když jim ale řekneš jedna a jedna, jsou v koncích.
    haslerka
    haslerka


    Posts : 10811
    Join date : 08. 06. 16

    Diskuze - Stránka 8 Empty Re: Diskuze

    Příspěvek pro haslerka 20/3/2018, 14:01

    Cherry napsal:
    Hypatia napsal:Na vejšku může opravdu každý blbec, nebo se tam tím blbcem stane.

    http://www.zvedavec.org/komentare/2018/03/7530-pate-pravidlo-aritmetiky.htm

    Nevím, jak dlouho tato vzdělávací ‚apokalypsa‘ probíhá, možná deset let, možná o něco méně, ale že do škol již přišli pedagogové ‚nové generace‘ – absolventi takovýchto univerzit – to je jisté, vidím to na svých studentech. Co se týče mých kolegů – současných univerzitních profesorů … Ne, s jejich aritmetikou je to u nich vše v pořádku a vůbec, v jistém smyslu to jsou všechno poměrně gramotní lidé – stárnoucí vymírající generace. Ale na druhé straně, pokud je ve vzdělávání takový všeobecný bordel, volky-nevolky, ale blbnou všichni – nejen studenti, ale i učitelé, zdá se, že je nějaký nevyhnutelný přírodní zákon. Rozvrat rozvrací …
    V tomto školním roce byl v písemce jeden z příkladů takovýto (myslím, že ruští sedmáci, nebo osmáci by ho zvládli):
    Balón letí jedním směrem rychlostí 20 km/h po dobu 1 hodiny a 45 minut. Poté se směr pohybu změní o stanovený úhel (60°) a balón poletí se stejnou rychlostí ještě další hodinu a 45 minut. Stanovte vzdálenost místa startu k místu přistání.
    Před písemkou po dobu dvou týdnů mezi vysokoškolskými učiteli proběhla bouřlivá diskuze, jestli to není pro naše studenty příliš obtížné. Nakonec jsme se rozhodli risknout a dali to do písemky, ale s podmínkou, že ti, kteří to vyřeší, dostanou body navrch. Potom na pomoc vyučujícím, kteří budou prověřovat tyto písemky, autor příkladu poskytl jeho řešení. Řešení zabíralo půl stránky a bylo chybné. Když jsem si toho všiml a začal protestovat, kolegové mě okamžitě uklidnili velmi jednoduchým argumentem: ‚Proč jsi nervózní, stejně tento příklad nikdo nevyřeší…‘ A měli pravdu. Z půl druha stovky studentů, kteří psali písemku, ho zvládli pouze dva studenti (a to byli Číňané). Z mých padesáti žáků se asi polovina ani nepokoušela jej vyřešit, a ti, kteří se pokusili, došli k výsledkům mezi 104 metry a 108 500 kilometry. Když jsem vracel písemku studentce, která spočítala 108 500 kilometrů, snažil jsem se odvolat k jejímu zdravému rozumu: vždyť to by znamenalo dva a půl krát obletět zeměkouli! Ale ona mi důstojně odpověděla: ‚Ano, já už vím, že je to špatné řešení.‘ Tak si to stojí …


    Nebo například, když měl řešit rovnici 5x + 3 = 0, jeden z mých studentů počmáral celou stránku úvahami o struktuře a četnosti množin řešení rovnic tohoto typu, ale samotnou rovnici vyřešit nedokázal."







    Ani nevím, který odstavec zkopírovat dřív, protože to fakt stojí za to. Hlavně jak dojdete sem po té, co jste si přečetli, jak náročným sítem musí vysokškol. studen projít, aby se tam udržel. 


    A teď asi kopnu do vosího hnízda a učitelka Laura mi dá domácí trest za drzost, ale osobně si myslím, že tohle sem přitáhl tak strašně opěvovaný Hejný, který prosazuje, aby děti v hodině diskutovali, jak by to mohlo být a proč si to myslej....

    S Hejným jsem jednou četla šílený rozhovor, přišel mi jako zapšklý dědek. Hlava mi to nebrala. Snažla jsem se to dohledat, ale našla jsem na něho první kritiku. Konečně :-)

    http://www.ceskaskola.cz/2017/03/lubos-motl-hejneho-metoda-je.html
    Příklad s balonem se dá vypočítat matematicky jako trojúhelník se dvěma známými stranami po 35 (20+15 obě strany) a 60% úhlem, nebo i geometricky nakreslit trojúhelník 35x35 mm svírající úhel 60. Hledaná délka je  spojnice- třetí strana toho trojúhelníku...
      Když čtu o metodách Hejného, jsem neštastná, že se ta metoda nedostala do mé rodné vísky. Brek Brek Brek

    Kde já dnes  mohla být... ???,  Jazyk2 Jazyk2 Jazyk2 Jazyk2

    Sedět někde v Bruselu, zahřívat židli a škodit České republice...  Jazyk2 Jazyk2

    Sponsored content


    Diskuze - Stránka 8 Empty Re: Diskuze

    Příspěvek pro Sponsored content

      Similar topics

      -

      Právě je 12/5/2024, 15:31